Flere km og fodbold

Oplægget til søndags turen var, som ofte før, noget i retning af 100 – 110 km og over bakkerne omkring Silkeborg.
DMI havde lovet nogenlunde tørvejr indtil middag, men skyerne så ikke ud til at være helt enige med DMI, kameraet måtte derfor blive hjemme for at få plads til en regnjakke i lommerne – jeg har ikke sat cyklen op som Bobby Olsen med bagagebære.

Vi kørte fra Ikast kl 08:30 i en kold medvind, lidt nederen når man lige var blevet vant til shorts, men mon ikke vi får luftet de bare ben i Italien om 14 dage :-).
Der blev kørt godt til fra starten så de foregående 2 dage med for meget god mad klemte lidt og jeg sad og havde noget ondt af mig selv, men regningerne for den slags skal jo betales.

Efter Silkeborg blev vinden lidt mere ond da vi skiftede retning og fik sidevind og senere modvind.

Torben havde lagt en rute som fandt alle de sjove bakker på vejen og vi fik noget i retning af 1000 højdemeter, god træning til Italien.

Det sidste stykke mod Ikast havde vi vinde lige på næsen og måtte køre med korte føringer, så vi kunne få alle med hjem.
En punktering ca. 10 km før mål splittede feltet, nogle blev tilbage hos den uheldige og en del af os der bildte os ind vi havde travlt kørte hjem.
Så vi sad 3 – 4 mand og måtte trække i modvinden, det giver nogle dejlige intervaller men dælme også nogle ømme lårbasser.

Link til ruten hos Garmin

Hjemvendt fik jeg en lille time på sofaen med Giro de Italia inden vi skulle til dagens næste punkt FCM -Brøndby på MCH Arena.
Som om jeg ikke havde fået kold vind nok, så tog vi lige 2 timer på de kolde sæder med vinden lige i fjæset en gang til.

Men FCM vandt som bekendt 1 – 0 og det var det hele værd.